Obec Zaječí
Obec Zaječí

O naší obci

Obec Zaječí se nachází mezi městy Hustopeče a Břeclav. Ves byla založena na počátku 13.století a kolonizována německým obyvatelstvem. Poprvé se v písemných pramenech objevuje v roce 1222.

Více

Povinné informace

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Obec Zaječí
Obec Zaječí vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Školní 401
691 05 Zaječí
Školní 401
691 05 Zaječí
Telefon: 519351190
Fax:
E-mail: starosta@zajeci.cz
E-mail: obec@zajeci.cz
WWW: www.zajeci.cz/
ID Datové schránky: 3iwbjwr
  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

    Školní 401
    691 05 Zaječí
  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    Školní 401
    691 05 Zaječí
  • 4.3 Úřední hodiny

    pondělí7:30 - 11:3012:00 - 17:00
    středa7:30 - 11:3012:00 - 17:00
  • 4.4 Telefonní čísla

  • 4.5 Adresa internetové stránky

  • 4.6 Adresa podatelny

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

  • 4.8 Datová schránka

    ID Datové schránky: 3iwbjwr
Základní běžný účet: 1382067319/0800 (Česká spořitelna, a.s.)
Účet pro příjem dotací: 94-32720651/0710 (Česká národní banka)
00283746
DIČ: CZ00283746
  • 8.1 Seznamy hlavních dokumentů

  • 8.2 Rozpočet

    Rozpočty

    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2021
    ROZPOČET 2021.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 765,16 kB
    Staženo: 79×
    Vloženo: 10. 2. 2021
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2020
    Schválený rozpočet 2020.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 764,59 kB
    Staženo: 233×
    Vloženo: 9. 2. 2020
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2019
    Schválený rozpočet 2019.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 769,64 kB
    Staženo: 163×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2018
    Rozpočet 2018 – schválený.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 608,4 kB
    Staženo: 172×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2017
    rozpočet obce zaječí na rok 2017.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 544,29 kB
    Staženo: 656×
    Vloženo: 10. 2. 2017
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2016
    rozpočet na rok 2016.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 541,57 kB
    Staženo: 676×
    Vloženo: 16. 5. 2016
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2015
    rozpočet obce zaječí na rok 2015.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 529,38 kB
    Staženo: 869×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2014
    rozpočet obce zaječí na rok 2014.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 507,95 kB
    Staženo: 743×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Rozpočet Obce Zaječí na rok 2013
    rozpočet obce zaječí na rok 2013.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 507,45 kB
    Staženo: 756×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Rozvaha 2020
    Rozvaha k 31.12.2020.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,59 MB
    Staženo: 26×
    Vloženo: 11. 5. 2021
    Rozvaha 2019
    Rozvaha.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,55 MB
    Staženo: 180×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozvaha 2018
    Rozvaha k 31.12.2018.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,57 MB
    Staženo: 199×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozvaha 2017
    4. Rozvaha.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,06 MB
    Staženo: 154×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozvaha 2016
    Rozvaha 2016.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,05 MB
    Staženo: 177×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozvaha 2015
    rozvaha 2015.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,04 MB
    Staženo: 687×
    Vloženo: 16. 5. 2016
    Rozvaha 2014
    rozvaha 2014.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,04 MB
    Staženo: 777×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Rozvaha 2013
    rozvaha.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,97 MB
    Staženo: 801×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Rozvaha 2012
    7587.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,76 MB
    Staženo: 1,009×
    Vloženo: 20. 2. 2014
    Výkaz zisku a ztráty 2020
    Výkaz zisku a ztráty k 31.12.2020.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 921,03 kB
    Staženo: 33×
    Vloženo: 11. 5. 2021
    Výkaz zisku a ztráty 2019
    Výkaz zisku a ztráty.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 908,19 kB
    Staženo: 179×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Výkaz zisku a ztráty 2018
    Výkaz zisku a ztráty k 31.12.2018.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 911,85 kB
    Staženo: 161×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Výkaz zisku a ztráty 2017
    4. Výkaz zisku a ztrát.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 588,59 kB
    Staženo: 161×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Výkaz zisku a ztráty 2016
    Výkaz zisku a ztráty 2016.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 601,95 kB
    Staženo: 160×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Výkaz zisku a ztráty 2015
    výkaz zisku a ztráty 2015.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 578,79 kB
    Staženo: 678×
    Vloženo: 16. 5. 2016
    Výkaz zisku a ztráty 2014
    výkaz zisku a ztráty 2014.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 582,17 kB
    Staženo: 842×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Výkaz zisku a ztráty 2013
    výkaz zisku a ztráty.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 1,08 MB
    Staženo: 729×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Výkaz zisku a ztráty 2012
    7589.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 968,25 kB
    Staženo: 870×
    Vloženo: 20. 2. 2014
    Příloha 2020
    Příloha účetní závěrky k 31.12.2020.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 6,59 MB
    Staženo: 17×
    Vloženo: 11. 5. 2021
    Příloha 2019
    Příloha.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 6,23 MB
    Staženo: 193×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Příloha 2018
    Příloha účetní závěrky k 31.12.2018.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 6,03 MB
    Staženo: 175×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Příloha 2017
    4. Příloha.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 4,27 MB
    Staženo: 159×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Příloha 2016
    Příloha 2016.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 4,21 MB
    Staženo: 181×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Příloha 2015
    příloha 2015.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 5,06 MB
    Staženo: 776×
    Vloženo: 16. 5. 2016

    Rozpočty - Schválený střednědobý výhled rozpočtu

    Střednědobý výhled rozpočtu na období 2021-2023
    Schválený SVR do 2023.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 250,21 kB
    Staženo: 65×
    Vloženo: 10. 2. 2021
    Střednědobý výhled rozpočtu na období 2020-2022
    SVR do roku 2021 - schválený.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 239,65 kB
    Staženo: 198×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Střednědobý výhled rozpočtu na období 2019-2021
    SVR do roku 2021 - schválený.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 240,12 kB
    Staženo: 172×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Střednědobý výhled rozpočtu na období 2018-2020
    SVR do roku 2020 - schválený.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 252,6 kB
    Staženo: 169×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozpočtový výhled na období 2016-2019
    rozpočtový výhled obce zaječí na období 2016-2019.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 374,11 kB
    Staženo: 525×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozpočtový výhled na období 2015-2018
    rozpočtový výhled 2015-2018.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 377,3 kB
    Staženo: 655×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozpočtový výhled na období 2014-2017
    rozpočtový výhled na období 2014 - 2017.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 367,34 kB
    Staženo: 730×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozpočtový výhled na období 2013-2016
    rozpočtový výhled na období 2013-2016.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 362,18 kB
    Staženo: 652×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Rozpočtový výhled na období 2012-2015
    7901.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 691,52 kB
    Staženo: 893×
    Vloženo: 18. 5. 2020

    Rozpočty - Schválený závěrečný účet

    Závěrečný účet obce Zaječí za rok 2019
    Závěrečný účet obce Zaječí za rok 2019.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 333,1 kB
    Staženo: 172×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Závěrečný účet obce Zaječí za rok 2018
    Závěrečný účet obce Zaječí.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 3,74 MB
    Staženo: 159×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Závěrečný účet obce Zaječí za rok 2017
    Závěrečný účet obce Zaječí za rok 2017.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 322,42 kB
    Staženo: 172×
    Vloženo: 18. 5. 2020
    Závěrečný účet obce Zaječí za rok 2016
    Závěrečný účet obce Zaječí za rok 2016.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 325,08 kB
    Staženo: 192×
    Vloženo: 18. 5. 2020

    Rozpočty

    Příloha 2014
    příloha 2014.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 4,74 MB
    Staženo: 809×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Příloha 2013
    příloha.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 7,5 MB
    Staženo: 772×
    Vloženo: 25. 3. 2015
    Příloha 2012
    7591.pdf
    Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 6,06 MB
    Staženo: 929×
    Vloženo: 20. 2. 2014

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Obecní úřad Zaječí
    Školní 401
    69105 Zaječí
  • e-mailem: obec@zajeci.cz
  • elektronickým podáním: podatelna@zajeci.cz
  • telefonicky na tel. čísle: 519351190

Úřední hodiny

pondělí 7:30 - 11:30 12:00 - 17:00
středa 7:30 - 11:30 12:00 - 17:00

 

Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů

 

Lhůty

  • Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
  • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
  • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst.5, písm. c) - 7 dnů
  • Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
  • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
  • Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
  • Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
  • Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
  • Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů

Termíny

  • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1.1.2001
  • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Kdo může o informaci požádat

  • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno

  • Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
  • Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.

Další omezení práva na informace

  • Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
    1. se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
    2. jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
    3. jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
  • Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
    1. jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
    2. ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
    3. by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
  • Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
  • Povinné subjekty dále neposkytnou informace o 
    1. probíhajícím trestním řízení,
    2. rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
    3. plnění úkolů zpravodajských služeb
    4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
    5. činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské") , je-li v držení
    1. provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
    2. škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
    3. knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
    4. Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
    5. kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.

Jak se o informaci žádá

Žádost o poskytnutí informace se podává

  1. ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
  2. písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Co musí písemná žádost obsahovat

  • označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
  • musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
  • musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
  • je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
  • musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
  • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
    1. brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
    2. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
    3. v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,

Jaký bude postup povinného subjektu

  • Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
  • Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
    1. se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
    2. bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
  • Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.

Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví

  • pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti

Kdo o odvolání rozhodne

  • o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

    • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
      (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
    • zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
      (Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
    • zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
      (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy).
    • zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
    • zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
    • zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
    • zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
    • zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
    • Platné obecně závazné vyhlášky
    • Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
  • 11.2 Vydané právní předpisy

    Obec Zaječí vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
    Úřední deska
  • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

    Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

    Služby (ceny vč. DPH):

    • Kopírování černobílé A4: 3 Kč jednostranně; 4 Kč oboustranně
    • Kopírování černobílé A3: 6 Kč jednostranně; 8 Kč oboustranně
    • Kopírování barevné A4: 10 Kč jednostranně; 15 Kč oboustranně
    • Kopírování barevné A3: 20 Kč jednostranně; 30 Kč oboustranně
    • Hlášení (1x) v místním rozhlase: 25 Kč (fyzické osoby - občané Zaječí); 40 Kč (ostatní)
    • Inzerce v Radničních listech: 1000 Kč (A4); 500 Kč (A5); 250 Kč (A6); 150 Kč (formáty menší než A6)
    • Ukládání zeminy a suti na Písečník: 40 Kč (malý vozík, Terra); 60 Kč (velký vozík, malotraktor); 400 Kč (AVIA, cca 3t); 500 Kč (traktor, LIAZ - cca 4-7t); 600 Kč (Tatra - cca 10-11t)
    • Zapůjčení partystanu: 3000 Kč (1-3 dny); 5000 Kč (3-7 dnů)
    • Zapůjčení stanu 2 x 3 m: 200 Kč (1-3 dny); 250 Kč (3-7 dnů)
    • Zapůjčení stanu 2,5 x 2,5 m: 300 Kč (1-3 dny); 450 Kč (3-7 dnů)
    • Zapůjčení pivních setů: 100 Kč (celý set); 50 Kč (jednotlivě) 

    Správní poplatky:

    • Ověření podpisu: 30 Kč.
    • Ověření listiny (1 strana): 30 Kč
    • Změna trvalého pobytu: 50 Kč
    • Povolení ke zřízení sjezdu: 500 Kč
    • Povolení ke zřízení vodovodní přípojky: 1000 Kč

    Místní poplatky:

    • Poplatek za psa: 100 Kč na 1 rok
    • Poplatek za likvidaci odpadu ("popelnice"): 600 Kč na 1 rok a 1 osobu; 500 Kč (důchodci nad 65 let); 300 Kč (studenti na internátech, kolejích, ..); 200 Kč (osoby z průkazem ZTP-P), 0,- Kč - důchodci nad 85 let
    • Za užívání hrobového či urnového místa: 14 Kč/m2 , za 1 rok, platí se na 10 let dopředu

    Usnesení o výši úhrad vydaná v případě odvolání nebo stížnosti za poslední dva roky: nejsou

  • 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
  • 13.1 Vzory licenčních smluv

    Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • 13.2 Výhradní licence

    V současné době nejsou pro Obec Zaječí poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Výroční zpráva za rok 2020

Výroční zpráva za rok 2020.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 187,68 kB
Staženo: 69×
Vloženo: 22. 1. 2021

Výroční zpráva za rok 2019

Výroční zpráva za rok 2019.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 187,67 kB
Staženo: 191×
Vloženo: 12. 2. 2020

Výroční zpráva za rok 2018

Výroční zpráva za rok 2018.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 188,87 kB
Staženo: 290×
Vloženo: 7. 3. 2019

Výroční zpráva za rok 2017

Výroční zpráva za rok 2017.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 144,35 kB
Staženo: 334×
Vloženo: 3. 10. 2018

Výroční zpráva za rok 2016

výroční zpráva 2016.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 264,54 kB
Staženo: 541×
Vloženo: 2. 2. 2017

Výroční zpráva za rok 2015

výroční zpráva 2015.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 267,26 kB
Staženo: 664×
Vloženo: 1. 9. 2016

Výroční zpráva za rok 2014

výroční zpráva za rok 2014 o svobodném přístupu k informacím.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 265,77 kB
Staženo: 759×
Vloženo: 23. 2. 2015

Výroční zpráva za rok 2013

8437.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 528,09 kB
Staženo: 800×
Vloženo: 20. 2. 2014

Výroční zpráva za rok 2012

7580.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 517,02 kB
Staženo: 867×
Vloženo: 20. 2. 2014

Výroční zpráva za rok 2011

7577.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 532,48 kB
Staženo: 919×
Vloženo: 20. 2. 2014

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1
1
2
1
3
1
4
1
5
1
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Hlášení rozhlasu

Hlášení rozhlasu

Odkazy

Czech POINT

Portál krizového řízení pro JMK

logo